17. jan. 2016

Personlige tanker/Årskavalkade om 2015


Mitt 2015


Tenk at vi er i 2016! Jeg kan nesten ikke tro det, og følelsen av at jeg ikke er helt klar for det nye året er tilstede og jeg er veldig spent på hvordan det nye året kommer til å påvirke livet mitt. Når jeg sitter tilbake og tenker på 2015 begynner jeg å smile for det har vært en fin år. Jeg har opplevd ting jeg ikke trodde jeg skulle oppleve, både positive og negative ting. Det har vært et år hvor jeg har reflektert å tenkt veldig mye på hva slags menneske jeg er og hvordan folk oppfatter meg, om de oppfatter meg på den måten jeg vil. I begynnelsen av 2015 var jeg veldig spent på hvordan folk ville motta meg på TV, når sesong 3 av Bloggerne begynte. Mottakelsen var over all forventning og jeg synes det var en veldig morsom og spennende opplevelse. Jeg vil takke Vegard og Anja for at de spurte om jeg ville bli med, det er ikke mange som ser ut som meg som er på TV i Norge og jeg er stolt over å kunne representere dem. Det å se noen på TV som ligner seg selv, betyr mer enn mange kan forestille seg.

                                  
Våren


Jeg invitert til den franske ambassaden for å feire Lancôme’s 80 års dag! Det å bli invitert til noe sånt synes jeg var veldig spesielt og jeg koste med utrolig mye! Det at Lancôme er et merke jeg liker så godt, ønsket at jeg skulle komme betydde mye for meg!




Jeg skrev et innlegg om at det kan være vanskelig å finne sminke til oss med mørk hud. Om at man føler seg usynlig, når man drar til butikken for å finne noe sminke, ikke finner noe og forlater butikken trist. Jeg ville belyse det fordi jeg følte vi fortjener muligheten til å finne sminke hos alle sminkemerker og ikke bare noen utvalgte få.  Innlegget mitt ble plukket opp av Minmote, som lagde en sak om det som kan lese her. Det opprinnelige blogginnlegget kan du lese her. Jeg synes det var utrolig fint at Minmote plukket opp innlegget mitt, fordi de har muligheten til å nå mange mennesker som ikke nødvendigvis hadde lest om det min blogg. Jeg fikk mye fin tilbakemelding på innlegget, men også noe negativt. Det overrasket ikke og selv om jeg valgte å fokusere på alt det positive som kom ut av saken har jeg vanskelig for å forstå hvorfor folk lar seg provosere av mine følelser. Jeg er så lei av folk som sier forferdelig ting om andre mennesker og som påstår at det ikke er slemt fordi ytringsfrihet tillater dem si det.



 I påsken dro på ferie til Berlin med kjæresten min Eivind for tredje året på rad, og vi hadde noen fantastiske dager i det som må være en av de kuleste byene i Europa.


Etter en sak Minmote skrev om at ekspertene synes Michael Kors er harry, ble jeg , som den Michael Kors-fanen jeg er invitert til debatt på VGTV-programmet MADS med Minmote-leder Martine Lunder. Nok en morsom opplevelse, og jeg elsker fortsatt Michael Kors!


Det Nye #Usminket!



Da jeg ble spurt om å være med i Det Nye sin usminkede utgave i mai, hvor alle i hele bladet var usminket ble jeg ekstremt stolt og glad. Jeg takket ja med engang, og kort tid etter ble skremt av tanken på å delta. Det viste seg å ikke være noe å bekymre seg over og jeg er veldig stolt over å ha vært med i en så fin og banebrytende utgave av Det Nye! Det var utrolig å se hvordan jenter fra hele Norge la ut bilder unner #usminket, på oppfordring fra Det Nye. Jeg håper Det Nye ringer meg snart å spør om jeg vil komme på coveret, det hadde vært som å få en drøm til å gå i oppfyllelse.



I 2015 var jeg også på en del kule fester og konserter! Jeg var på Universal sin årlige sommerfest som alltid er morsomt. H&M hadde sin årlige H&M Loves Music-festival og jeg var en av deres offisielle bloggere for festivalen som var kjempestas! Det er veldig stort når et så gigantisk merke som H&M har lyst å jobbe med meg.


Sommerferie!




Min sommerferie startet med en superkoselig familietur til Gøteborg! Det hadde vært en stund siden vi hadde vært på tur sammen og det var veldig fint. Vi dro blant annet innom Liseberg, hvor jeg innså at jeg ikke er ung lenger. Altfor mange attraksjoner  jeg ikke turte å ta. Noen få uker senere dro jeg på kjærestetur til Nice hvor vi koste oss med sol, strand og varme. Enkelte dager var nesten for varme, men det føles rart å klage over nå!



Neglelakk.


 Jeg fikk lov til å lage min neglelakk i samarbeid med TL Design! Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme ut med neglelakk nå, selv om det er noe jeg alltid har hatt lyst til. Å se folk gå rundt med min neglelakk, betyr mer enn dere noen gang kan forestille dere! Tenk at jeg kan si jeg har egen neglelakk. Jeg krysser fingrene for at det blir leppestift jeg lager neste gang. Tusen takk til alle som kjøpte neglelakken min, det er sykt. Dere kan fortsatt kjøpe den her.


Høst.


Jeg dro på spontantur til London, eller rettere sagt kastet jeg meg på jenteturen til søsteren min og venninnen hennes! Det var veldig morsomt og jeg lagde en vlog fra turen.



Et annet høydepunkt var da jeg fikk en mail fra Stellamagasinet, som ville ha meg til sin spalte, foran speilet, hvor man snakker om sine skjønnhetsfavoritter! Det var utrolig kult at de spurte om jeg hadde lyst til å være med og bildet ble kjempefint!


2015 er året hvor jeg begynte å lage youtube-videoer igjen, og lagde min mest sette video til dags dato er  Zendaya Inspired Makeup Tutorioal. Kort tid etter signerte jeg med youtube-nettverket United Screens! Det blir spennende å jobbe med og det kommer mye videoer fremover. Så langt har det vært veldig fint og spennende.


Jeg var på bloggtur i München med Thomas Sabo med min venninne Tsu og turen var herlig!


Blondt ombrehår! Jeg har alltid hatt lyst på det, så da jeg fant håret i en salong i London, visste jeg at jeg måtte ha det.


Jeg lagde denne looken for Halloween! Jeg ble ganske stolt siden det var vanskeligere enn jeg hadde trodd og noe av det jeg prøver på er å utfordre meg selv med sminken, så mye som mulig.

Vinter. 







Jeg brukte masse fine outfits! #slaying.


Dagbladet TV hadde årskavalkade om diverse temaer hvor Mina Knudsen var programleder. Jeg har med i panelet med Abu & Sandeep hvor vi snakket er Årets musikksnakkiser og årets kleineste øyeblikk! Det var veldig morsomt å være med og jeg vil gjerne takk Dagbladet nok en gang for at jeg fikk være med.




Jeg har vært veldig heldig å fått dratt på mange forskjellige events i løpet av året og opplevd mye fint. Årets siste event var en kjempemorsom workshop med MAC. Jeg gleder meg til å dra til København med MAC neste uke for å se nyheter for 2016.

Dette årets julebordsesong ble ekstra stas da 730 for aller første gang arrangerte et og det var supermorsomt!


Rett før jul rakk jeg også å fylle 24 år og jeg innser sakte men sikkert at jeg har blitt voksen mens jeg fortsatt er redd for å bli det. Heldigvis lage Eivind den fineste kaken jeg har fått og tok tankene bort fra bekymringer rundt alder.




Så var det jul og nytt år! Jeg hadde en veldig koselig feiring med familie og kjæresten! Jeg er heldig som har en så super familie og kjæreste!



Dette ble et mye lengre innlegg enn det jeg regnet med, men sånn blir det gjerne når man skal ta for seg et helt år. Et minne leder til et annet og så videre. Jeg vil takke alle dere som leser bloggen min! Uten dere hadde ikke bloggen min vært noe som helst. Dere aner ikke hvor mye dere betyr for meg og hvor mye jeg setter pris på dere. Jeg gleder meg til å dele flere opplevelser, sminketips og nyheter i det nye året!

Chioma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment! < 3