29. juli 2017

Happy National Lipstick Day | Min leppestift historie

Hi Lovelies!


Idag er det National Lipstick Day! Leppestifter var min første sminke forelskelse, jeg klarte ikke å fortalte huset uten å bruke leppestift. Jeg elsker hvordan en leppestift er med på å forme inntrykket og uttrykket  du har lyst til å fortelle verden.

Min aller første ordentlig leppestift kjøpte jeg for nesten 10 år siden, tenkt at tiden har gått så fort! Det var enten Warm Me Up, Velvet Teddy eller Taupe fra MAC Cosmetics. Jeg husker ikke helt hvilken av de jeg kjøpte først, men husker at de var de første leppestiftene jeg kjøpte. En fellesnevner med alle de leppestiftene var at de er nude, og min kjærlighet for nude farget leppestift står ennå strekt idag. På den tiden var jeg besatt av MAC leppestifter å kjøpte ny leppestift i måneden. Søsterene mine synes alltid fargene jeg kjøpte lignet på noe jeg hadde hjemme fra før av, men nei det finnes mange forskjellige nyanser av rosa, lilla, brun, rød etc. Jeg synes ennå Mac sine leppestifter er noen av de beste jeg har brukt, de er så utrolig gode på leppene. En annen ting som tiltrukket meg til dem er at de hadde så stort utvalg  farger med mange forskjellige finishes enten om du liker matte, satin, amplified, sheer eller frost finish. 


Jeg kjøpte Ruby Woo fra mac for første gang for mange år siden og det er en farge jeg alltid har i sminkepungen, det er en helt nydelig klassisk rød leppestifter! Jeg elsker at den er supermatt og at den gir illusjonen av hvitere tenner ( i hvert fall på meg lol ) 

Det som er så morsomt med en leppestift er at de virkelig representerer en tid i livet ditt, leppestift fargene man kjøper utvikler deg sammen med deg. For noen år siden var Myth fra Mac en av mine favoritt nude fargede leppestifter. I dag ser jeg at den leppestiften er litt for lys for meg og at jeg trenger en mer brun baser nude og ikke en beige basert nude som blir sett på som den "klassiske" nude fargen. 
Her har jeg blandet Myth og Hey Sailor Salute fra MAC! Se på øyenbrynene mine :(

En litt mer passende nude  MAC Cosmetics x Kiesza Collection | Lipstick - Dearly Beloved

Imens jeg skrev dette innlegget gikk jeg tilbake å så på gamle bilder å innså at jeg må begynne å bruke mer fargerike leppestifter igjen, fordi det er så nydelig! Jeg vil avslutte dette innlegget med å si at sminke skal være gøy og alle skal få lov til å kunne bruke all slags farger uten å føle at verden dømmer deg. Selv om jeg bruker mye mer liquid lipsticks nå er leppestift fortsatt my first love. 


Hva er din leppestift historie, bruker du leppestift eller er du mer en lipgloss jente? Hvilken leppestift har du på deg nå? Akkurat nå har jeg på meg vaseline bare, fordi jeg skal straks legge meg. Natta < 3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment! < 3