25. des. 2015

Workshop with | MAC Cosmetics

Hi Lovelies!


 For et par uker siden var jeg på workshop med MAC Cosmetics på The Thief! Da jeg fikk invitasjon til denne workshopen, ble jeg veldig glad fordi MAC er det første sminkemerke jeg forelsket meg i. Vi gikk gjennom en veiledningstime med makeup-artisten til MAC i Norden hvor hun sminket Julie fra MAC og ga oss tips om hvordan å legge sminke for best resultat. 


Under en vanlig veiledningstime med MAC i butikk, pleier makeup-artisten å legge foundation på halve ansiktet, så prøver du å legge på andre halvdel og sånn forsetter dere helt til dere har gått igjennom en full makeup-rutine. Du får selvsagt hjelp underveis hvis det er noe du trenger hjelp med og du har muligheten til å stille spørsmål hvis det er noe du lurer på.


Det veldig mange tror er at slike veiledningstimer koster veldig mye, men hvis du kjøper produkter fra MAC blir det gratis fordi du har handlet produkter. Jeg er usikker på hva en veiledningstime koster når man ikke har kjøpt noen produkter, men legger det inn når jeg finner ut av det. Vi fikk også vite at de har forskjellige type veiledningstimer. Det er noen som for eksempel bare har lyst til å gjøre øyenbryn. Hvis du ikke ønsker veiledning, men bare vil bli sminket fordi du skal på fest eller noe annet spesielt, kan dette også gjøres i butikken. Under kan du se noe av det de tilbyr. 

Vi du ikke klarer å se det, jeg vet litt liten skrift! Du kan hentet et sånn hefte i MAC butikkene. 

Det var veldig lærerikt å se hvordan andre legger sminke og sminker seg, det er en av grunnen til at jeg liker å se sminkevideoer på youtube. Fordi folk gjør ting forskjellige og man har alltid noe å lære. Vi så hvordan makeup-artisten sminket Julie,så var det vår egen tur å prøve med produktene foran oss. Jeg hadde allerede sminket meg, men tok produktene over det jeg hadde sminket og brukte den teknikken hun lærte oss. Vi fikk også tips om strobing, en  jeg ikke har helt klart å mestre ennå. MAC har en veldig bra krem til strobing, som vi fikk leke med og jeg føler meg litt proffere nå. 


Sminkeveiledning er en fin gave å gi noen som har lyst til å bli flinkere eller lære å legge sminke på seg selv.




Nydelige highlightere!

På leppene har jeg på Nightmoth ( Lip Liner ) & Sultana Patentpolish Lip Pencil ) 

Det var en veldig koselig og lærerik morgen med MAC! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment! < 3