10. juni 2014

Pudder til Mørk Hud

Hi Lovelies!
Da jeg begynte å sminke meg for fullt bodde jeg heldigvis i Cambridge. I England er det et langt større Afrikansk/ afro karibisk samfunn så da var det ganske greit å stikke innom MAC-butikken for å spørre om hjelp. Det kan være ganske vanskelig å finne riktig pudder. I Norge hvor mørk hud er en minoritet, blir det enda vanskeligere. Derfor jeg tenkte jeg at jeg skulle fortelle dere om merker som tilbyr pudder til mørk hud, fra billig til dyrt. Det kommer også et innlegg med foundation til mørk hud. 
Husk å evt spør om hjelp fra de som jobber i butikken og hvis du føler de ikke har nok ekspertise kan det være greite å google folk med lignende hudtype som deg selv og se hva de bruker. Spør noen på gata, hvis du ser en jente/kvinne med samme hudfarge som deg og hun er fabulous ut, spør hva hun bruker. Hun vil ikke synes det er teit, tro meg! 
Gosh Cosmetics
 kan kjøpes på Vita og koster 105 kr.

The Body Shop 
Søsteren min sverger til pudderet fra The Body Shop. Hun har veldig sensitiv hud og produktene deres passer perfekt til henne. Jeg liker de også og du får kjøpt de i The Body Shop sine egne butikker. Fra  ca.180 -240
Maybelline New York
 Kolleksjonen Fit Me har masse produkter til folk med mørk hud blant annet concealer & foundation, sjekk den ut her. De har størst utvalg av kolleksjonen på Cubus, men den selges også andre steder hvor de selger Maybelline og kan også kjøpes på Kicks.no. Prisen ligger på 119-130 kr.
photo: http://maccosmetics.tumblr.com/   

MAC Cosmetics
 Som er en av mine personlige favoritter, kan kjøpes på Oslo City, Glassmagasinet eller på nettet Kicks.no. Prisene varierer 250 til 310 kr.
Nilens Jord 
Kan kjøpes på makeupyoutmind.no Prisene varierer 260-329 kr.


Bobbi Brown 
kan kjøpes på Steen & Strøm + Glasmagasinet eller på nett kicks.no til 335 kr.

Lancôme
De fleste har vel fått med seg at vakre Lupita Nyong'o er ansiktet til Lancôme . Det største problemet når man bor i steder som Norge er at det kan hende de ikke tar inn de mørkere fargene, eller at de rett og slett har tatt inn for lite ettersom de føler at det ikke er stor nok etterspørsel. Jeg vet at de har stort utvalgt på Steen & Strøm og Glassmagasinet. Hvis de ikke har fargen din kan du spørre om de kan ta den inn og eventuelt også i andre farger. Jo flere som spør, jo større sannsynlighet er det for at de får det inn. Prisene varier fra  399 - 465 kr. Kan også kjøpes på nett kicks.no

Jeg håper dette er til hjelp, og si gjerne ifra dersom du har forslag til andre merker som selger pudder til mørk hud!

1 kommentar:

  1. hei jeg vet ikke vordan jeg sminker meg kan ikke du lagge mere smink video for dem som er brune i huden

    SvarSlett

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment! < 3