30. sep. 2017

Ikonisk duft | Guerlain - Shalimar Eau de Parfum Review

Hi Lovelies!
#presseprøve


I dag skal jeg snakke om en ikonisk duft som har vært populær i over 90 år! Jeg snakker selvfølgelig om Guerlain | Shalimar Eau de Parfum.

 Det sier veldig mye om en parfyme når den har vært populær i over 90 år! Det som tiltrakk meg først til Shalimar var fargen på parfymen, den er utorlig fin og designet på flasken er elegant og enkelt. 

Da jeg først luktet på Shalimar for over 1 år siden på et Guerlain parfyme event, synes jeg det var en god og interessant duft som fenget meg inn. Jeg fikk også vite historien til parfymen som var veldig fin og synes generelt hele Guerlain sitt parfyme eventyr er utrolig spennende! 

Shalimar Eau de Parfum ble utviklet  av Jacques Guerlain i 1921 og ble relansert i 1925. Inspirasjonen til parfymen var kjærlighetshistorien mellom den Mugalske Keiseren Shah Jahans og hans favoritt kone Mumtaz Mahal. Han elsket henne så mye at han bygde the Taj Mahal til denne etter at hun så trist døde under fødsel. For en gave og nydelig måte å hedre en man elsker på og ikke minst lagde han henne en nydelig hage som heter the Garden of Shalimar. 

( dette blogginnlegget ble plutselig en historie time ) 


Shalimar Eau de Parfum er en feminin og sensuell duft! Den er nydelig, og holder meg luktende godt fra morgen til kveld! 

I toppnotene av Shalimar Eau de Parfum finner vi blant annet Sitrus, Seder & Bergamott. I hjertenotene finner vi blanet annet Iris, Patchouli & Jasmin. 
I bunnotene finner vi blanet annet Lær, Sandeltre, Røkelseskrydder & Vanilje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment! < 3