20. okt. 2014

Costume nr.11 | Supermodel Sonja Wanda

Hi Lovelies!


Til min store overraskelse og glede er den norske supermodellen Sonja Wanda på forsiden av Costume sin novemberutgave som er i butikkene nå. Sonja har blant annet vært i Italienske Vouge og Elle. Det er første gangen Costume har hatt en brun modell på forsiden siden de startet bladet for ni år siden.

Jeg synes det er utrolig bra at de har modeller med såkalt «eksotisk etnisitet» på coveret og jeg håper at det forsetter. Jeg håper også at de begynner å velge folk med annet etnisitet inne i bladet også. Jeg håper også at når man gir sminketips velger de modeller av andre etnisiteter å vise dette på. En av grunnene til at jeg bestemte meg for å bli beauty blogger er fordi jeg savner å se sminketips fra mennesker med min hudfarge i norske blader eller på nett. I bladene skriver de jo for eksempel ikke "denne foundation kommer i masse farger, fra lyse til mørkere." Jeg husker da søsteren min og jeg skrev dette innlegget om sminketips til jenter med mørkere hud, og om at man ikke finner dette i bladene eller på nettet. Det var i 2010 og jeg føler ikke at man har blitt åpenbart flinkere.

 Costume redaktør Hege Aurelie Badendyck sier i intervjuet sitt med Dagbladet.

- For meg var dette et helt naturlig valg. Vi lever i 2014, og det burde ikke være utradisjonelt og oppsiktsvekkende at vi har en mørk modell på forsiden.


Det er virkelig et frisk pust, og jeg håper dette vil inspirere brune jenter som måtte ha en drøm om å havne på forsiden, til å virkelig tro på den!

Takk igjen Hege & Costume. Dette setter jeg utrolig stor pris på. De sier at man ikke har folk med andre etnisiteter på forsiden av norske blader fordi det ikke selger, derfor oppfordrer jeg alle til å kjøp en utgave av novemberutgaven av Costume for å vise at det ikke er sant. Her er jeg og søsteren min med hvert vår nummer og vi bor sammen. #justsaying

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thanks for taking the time to leave a message.
I appreciate and love every comment! < 3